Er is de laatste jaren veel discussie over het saneren van chroom-6. Het is een stof die in de afgelopen decennia veelvuldig werd gebruikt om roestvorming op staal te voorkomen of hout te behoeden voor houtrot. Maar vandaag de dag weten we dat het een stof is die ernstige gezondheidsklachten kan geven. Het kan zelfs kankerverwekkend zijn omdat chroom-6 in de huid dringt of wordt ingeademd en vervolgens het DNA aantast. Chroom-6 saneren is dus zeker geen onzin en kan bij uw bedrijf bittere noodzaak zijn. U kunt hiervoor een professioneel bedrijf inschakelen, zoals Gom Specialistische Reiniging. Zij kunnen de sanering uitvoeren onder de door het ministerie van SZW gestelde voorwaarden. Dieselmotoremissie, nog een gevaar voor de gezondheidDieselmotoren staan al jaren te boek als meer vervuilend dan motoren die op benzine of autogas draaien. Dieselmotoremissie is dan ook een serieus risico. De vervuiling die hierdoor ontstaat is schadelijk voor de gezondheid, zeker als het dagelijks wordt ingeademd, bijvoorbeeld door uw personeel. U kunt zelf een check doen om te controleren of dieselmotoremissie binnen uw bedrijf een probleem is. Als uit de check komt dat reiniging nodig is dan is het raadzaam hiervoor een professional in te schakelen. Zij kunnen de emissie veilig verwijderen waarna de situatie ter plaatse weer veilig is om te werken. Kies voor professionele reiniging van gevaarlijke stoffenDieselmotoremissie verwijdert u helaas niet met een schoonmaakdoekje. Daar is meer voor nodig. Bij Gom Specialistische Reiniging weten ze daar wel raad mee. Dit professionele schoonmaakbedrijf kunt u inhuren om plaatsen waar dieselmotoren draaien en het risico op emissie dus bestaat deskundig voor u schoon te maken. Datzelfde geldt voor chroom-6 saneren. Als dit middel binnen uw bedrijf is gebruikt, en u kunt dit eenvoudig zelf controleren, is het verstandig om dit te laten verwijderen. Zo voorkomt u mogelijke gezondheidsklachten bij uw medewerkers. U kunt direct een afspraak maken of vraag eerst een vrijblijvende prijsopgave aan. |