SEO-mythes, feit of fictie?

Het grootste deel van de bezoekers op je website komt er via een bepaalde zoekmachine, waardoor zoekmachine optimalisatie zeer belangrijk is. Wil je een hoger bezoekersaantal? Dan kan een SEO strategie ervoor zorgen dat jij beter gaat scoren in zoekmachines, waardoor je gemakkelijker gevonden zal worden en dus ook meer bezoekers krijgt. Toch wordt er vaak van alles over SEO verteld en daardoor weet je soms niet meer wat jou die goede positie kan geven en wat juist totaal niet waar. Daarom hier een aantal mythes over SEO, zodat jij weer goed op de hoogte bent.

SEO is een éénmalig proces, dit is juist meestal niet zo. Het kan natuurlijk hele mooie resultaten opleveren de eerste keer, maar de SEO wordt pas echt goed als je je houdt aan een consistente strategie die je actief volgt en bijstuurt. Daarnaast zijn er natuurlijk altijd veranderingen in Google, de concurrentie zit niet stil en de link naar jouw website wordt na verloop van tijd minder waard en zo zijn er nog een aantal redenen. SEO is dus in de meeste gevallen niet éénmalig. Vaak wordt er ook gedacht dat social media in invloed kunnen hebben op de zoekresultaten, maar dit is bij Google niet het geval. Bij de zoekmachine Bing kan dit wel zo zijn, zij zeggen namelijk: “Op lange termijn kunnen goede, sociale signalen een boost geven aan je positie in de zoekresultaten”. Als derde draait SEO ook niet alleen om de ranking. Tegenwoordig worden de zoekmachines steeds meer gepersonaliseerd, dat is een groot verschil met ongeveer tien jaar geleden toen iedereen nog bijna dezelfde zoekresultaten kreeg. Op een goede manier je rankings bijhouden is dan ook zeker goed, maar het moet niet je enige doel zijn om de rankings te verhogen.

Hiernaast zijn er nog veel meer SEO-mythes die vaak fictie zijn, geloof dus nooit zomaar alles wat er wordt gezegd. Misschien is SEO uitbesteden een oplossing? Of doe eerst hele goede research.

http://www.e-conomy.nl/