Wat veel mensen niet weten is dat er eigenlijk sprake is geweest van twee verschillende Octavia’s van Skoda. De eerste was er van 1959 tot 1964 en de tweede Skoda Octavia werd van 1996 tot 2004 geproduceerd in Mlada Boleslav in Tsjechië. Verbeterde versie van de 440 en de 445 van SkodaDe eerste Skoda Octavia was min of meer de gepimpte uitvoering van de Skoda 440 en 445 modellen. Als er gesproken wordt over de Skoda Octavia, dan wordt echter vooral de meest recente uitvoering bedoeld. Deze Skoda Octavia werd gerealiseerd op het platform van de VW Golf. De Octavia ontpopte zich tot een zeer eigentijdse gezinsauto die in een hatchback en een station uitvoering beschikbaar was. De auto kreeg in 2000 een laatste facelift en opvallend aan de Octavia van Skoda was de riante kofferbak en de zeer uitgebreide standaarduitrusting waarover de auto beschikte. De opvallend ruime Skoda Octavia is sterk verwant met auto’s als de Volkswagen Bora de New Beetle, de Audi A3 en de Seat Leon. Geen duur abonnement meer noodzakelijkDe Skoda Octavia was een zeer betrouwbare auto. Toch kun je in een Octavia net als in elke andere auto te maken krijgen met pech. De auto staat stil en je krijgt de vierwieler met geen mogelijkheid nog in beweging. Pech hulp is dan onontbeerlijk. Vroeger wist je dat dit een lastig verhaal zou worden als je geen duur abonnement afgesloten had. Je werd dan als je belde wel geholpen maar was verplicht meteen een duur abonnement af te sluiten. Maar wat moet je op zo’n moment anders? Tegenwoordig echter is een abonnement niet nodig. Je belt gewoon met RoadGuards. Dit collectief van monteurs is na je belletje binnen een half uur bij je om je verder te helpen. Vervolgens betaal je gewoon aan de monteur voor de geleverde dienst en vervolg jij je weg. |