Alles wat u moet weten over VoIP bellen voor kleine bedrijven

Naarmate VoIP (Voice over Internet Protocol) bellen tot volle wasdom komt en breedbandinternet goedkoop en alom vertegenwoordigd is, neemt een toenemend aantal bedrijven afscheid van de conventionele vaste lijnen en gaan ze over op VoIP. VoIP klinkt bijna magisch: flexibeler, uitgebreide opties en extra’s en het beste van alles, aanzienlijk goedkoper dan het voeren van uw gesprekken via de traditionele telefoon service providers.

Hoe werkt VoIP bellen?

Over het algemeen geldt dat VoIP bellen vrij eenvoudig werkt. De Nederlandse Provider neemt al het ‘zware werk’ voor u op locatie uit handen. Waardoor u en uw medewerkers zonder veel gedoe kunnen bellen. Vooral als u telefoons gebruikt die plug-and-play gecertificeerd zijn voor de service in kwestie. De meeste telefoons hebben geen extra hardware op locatie nodig, hooguit moet u ergens ter plaatse een plekje vinden voor wat hardware.

Wat maakt VoIP zo aantrekkelijk voor bedrijven?

De lage kosten van VoIP is een groot voordeel. Zakelijke VoIP-diensten zijn aanzienlijk goedkoper dan traditionele telefoondiensten. U hebt veel minder hardware nodig. De maandelijkse abonnementskosten zijn lager. VoIP is goedkoper dan een traditionele vaste lijn als u personeel heeft dat werkzaam is op verschillende locaties. Omdat gesprekken tussen medewerkers onderling uitsluitend via datanetwerken kunnen worden gevoerd en niet via de openbare telefoonlijnen, kunt u via De Nederlandse Provider uw medewerkers gratis met hun collega’s laten bellen.

Met de mobiele app kunt u via uw dataverbinding onderweg bellen en gebeld worden.

Schaalbaarheid is een ander groot voordeel. In plaats van te moeten investeren in dure nieuwe hardware, is het toevoegen van nieuwe gebruikers aan een VoIP-netwerk meestal net zo eenvoudig als het aansluiten van uw telefoon op het netwerk.

Uitgebreide mogelijkheden

De Nederlandse Provider biedt VoIP bellen aan via een uitgebreide set functies. Uitgebreider dan wanneer u via de traditionele manier blijft bellen. Alle basisbeginselen die u mag verwachten zijn: conferentiegesprekken, voicemail, internetfaxen en ID-diensten voor bellers, maar VoIP-diensten bieden ook vaak virtuele receptioniste en begroeting functionaliteit, aanpasbare geavanceerde regels voor het screenen en doorschakelen van oproepen, integratie met kantoorsoftware en de mogelijkheid om voicemail door te sturen naar uw e-mail of mobiele telefoon. Veel aanbieders bieden deze geavanceerde functies als onderdeel van een abonnement, zelfs wanneer u extra moet betalen.