Conversie optimalisatie

Het is heel belangrijk dat je bezoekers op je website krijgt, maar alleen aan bezoekers heb je niets. Je moet namelijk ook conversies krijgen. Het is helaas bijna onmogelijk om alleen maar conversies op je website te hebben. Dit zou beteken dat iedere bezoeker ook direct een conversie zou zij. In theorie is dit mogelijk. De praktijk leert ons dat dit niet mogelijk is. Toch zou het heel mooi zijn als je een hoog conversie percentage zou hebben. Iedereen wil natuurlijk winst maken en dat kan heel goed door een hoog conversie percentage te hebben. het is niet vanzelfsprekend dat je een hoog conversiepercentage hebt. Hier gaan van tevoren heel wat uurtjes inzitten. Het is niet heel makkelijk… eigenlijk is het super knap als je een hoog conversie percentage hebt. De bezoeker moet je dan eerst voor jezelf winnen.

Hoe krijg je een hoog conversie percentage?

Allereerst moet je dan al aan zoekmachine marketing doen. vormen hiervan zijn SEO en SEA. Het is erg lastig om hier al goed vindbaar bij te zijn. Als je dit toch als is gelukt, is dit mooi! Hierdoor is de kans op conversies ook alweer toegenomen. Je wilt natuurlijk dat dit nog hoger wordt. Dan moet je eigenlijk vertrouwen gaan winnen als de bezoekers inmiddels al op jouw site zitten. Hoe kun je dit nou weer doen? het is niet heel simpel… Dit is misschien wel de lastigste vorm. Je moet ervoor zorgen dat alles er netjes, professioneel en betrouwbaar uitziet. Iedereen houdt ervan als er natuurlijk vertrouwen is. Hierdoor wil de bezoeker ook sneller online een aankoop uitvoeren. Het is niet heel makkelijk om dit te laten gebeuren. Toch kun je dit ook weer stimuleren door een online chatfunctie in te laten stellen. De bezoekers kunnen dan weer vragen gaan stellen waardoor je vaker en sneller een aankoop kunt gaan bevestigen.

http://www.siege-marketing.nl/