Heel veel bedrijven willen natuurlijk aan marketing doen. Soms willen ze er gewoon het geld niet aan kwijt. Ze vinden het namelijk te duur. Ze weten altijd wat het kost maar weten niet de waarde ervan. Ze denken dat het niet uit kan. Ze vinden het soms te duur voor wat het hun op kan leveren. “kan”, omdat je niet zeker weet dat het gaat gebeuren. Je kunt niet in de klant kijken of hij zij bereid is om een product/dienst van jou te kopen. Heel vaak kan het simpelweg gewoon wel uit. Ze komen dan vaak al met vooroordelen op gesprek. Daarom is het belangrijk dat een bedrijf deze vooroordelen bij hen weg kan nemen. Deze vooroordelen zijn helemaal niet nodig. Dit komt omdat het je helemaal niets verplicht bent. Om deze zorgen we te nemen kun je natuurlijk een marketingplan schrijven. Heel vaak beginnen bedrijven hier zelf al mee. Ze proberen zelf een beetje aan marketing te doen. Ze komen er dan achter dat ze dit niet kunnen, daarom komen ze eigenlijk tot de conclusie dat ze dit moeten uitbesteden. Als dit aan het licht is gekomen, willen ze dit eigenlijk wel graag, maar willen ze hier het geld niet aan kwijt. Gelukkig zijn er heel veel bedrijven die wel de waarde ervan inzien. Waar kun je een marketingplan laten schrijven?Bij de traditionele marketingbureaus kun je natuurlijk een mooi plan laten schrijven. Vaak wordt er dan eerst gekeken naar wat jij als bedrijf wilt, en waar je naartoe wilt. Dan pas wordt er een adviesrapport geschreven. Eigenlijk kun je nog niets met een plan. Een marketingplan komt pas tot leven als je ook echter vormen van marketing in gaat zetten. Het is ook belangrijk dat je dit gaat doen want anders heeft je marketingplan helemaal geen zin. Een marketingplan heeft een hele grote waarde. |
http://www.smpa.nl/ |