Online beoordelingen zijn extreem belangrijk. 78% van de internetgebruikers doen onderzoek online en betrouwbare reviews zijn de meest geloofwaardige vorm van reclame. Online beoordelingen beïnvloeden niet alleen de consument, maar ook de resultaten van zoekmachines. In feite geloven zoekexperts dat beoordelingen goed zijn voor ongeveer 7-13% van de lokale organische rangschikkingsfactoren die door Google in aanmerking worden genomen. Het reageren op positieve beoordelingen is net zo belangrijk als het reageren op negatieve beoordelingen. Maar waarom zijn klanten ervaringen zo belangrijk? En wat zijn ervaringen? Waarom je altijd moet reageren op een positieve recensie: Iedereen is op zoek. 92% van de consumenten leest nu online reviews. Veel mensen kijken bijvoorbeeld op Nederland review. Het publiek, inclusief potentiële toekomstige klanten van het bedrijf, kan deze recensie lezen. Antwoorden op de review is een kans om ook met deze mensen te praten en subtiele marketing te doen. Het heeft invloed op de zoekresultaten. Door goed te antwoorden, kun je de SEO rangschikking van het overzicht verbeteren, en het overzicht helpen verschijnen in de zoekresultaten voor een bedrijf. Wat zijn ervaringen? Hoe krijg je meer positieve reviews?Vraag het! Vraag het persoonlijk! Geef ze een kaartje, vraag het aan het einde van de dienst of wanneer ze uitchecken. Vraag het ook online! Stuur en e-mail of sms en moedig klanten aan om feedback achter te laten. Hulpmiddelen zoals ons Reputation Management platform kunnen een enorme hulp zijn. We uploaden een lijst met klanten en sturen een aanpasbaar e-mailbericht met de vraag om een beoordeling. Als een klant zegt dat hij/zij een goede ervaring heeft, wordt hij/zij aangemoedigd om de beoordeling te delen op sites zoals Google of Yelp. Als een klant zegt dat hij een negatieve ervaring heeft gehad, wordt hij of zij aangemoedigd om zijn of haar feedback met je te delen (maar niet gevraagd om deze te delen op reviewsites). Je kunt ook rechtstreeks bij Google om beoordelingen vragen. Wat zijn ervaringen: Hoe zit het nu met negatieve recensies?Als je geconfronteerd wordt met een negatieve recensie, haal diep adem, blijf kalm en reageer bewust en snel. Het uiteindelijke doel moet zijn om die klant om te vormen tot een fan die hen zou kunnen inspireren om hun review te verwijderen of te herzien. Google heeft een aantal uitstekende tips voor het reageren op reviews en slechte ervaringen:Reacties van bedrijfseigenaren stellen je in staat om relaties met klanten op te bouwen, maar ze zijn ook openbaar. Houd bij het beantwoorden van je klanten de volgende richtlijnen in gedachten:
|
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Welke manieren zijn er om muizen te bestrijden? Iedereen heeft weleens te maken gehad met muizen. Wanneer je er nu een hebt zien lopen of er daadwerkelijk een probleem mee hebt, muizen kunnen...
- Wat te doen met reclame (en niet alleen ermee) tijdens een pandemie Ten eerste moet u de concepten begrijpen die vaak verward en storend zijn op één stapel: bedrijf, product, aanbieding en reclame. Bedrijf Ik ben geen...
- Herenfiets kopen? Dit is wat je moet weten bij het kiezen van een fiets (Reviews) Als je op zoek bent naar een herenfiets, is premiumbikes wellicht de beste webshop waar je je herenfiets kunt bestellen. De medewerkers van de klantenservice...
- Plaatsen van een dakkapel; Hoe gaat dat, wat kun je verwachten? Hoewel de meeste huiseigenaren enthousiast zijn over het idee van een dakkapel, heerst er vaak onzekerheid over het daadwerkelijk plaatsen van de dakkapel. Hoe gaat...
- 4 kenmerken van een betrouwbaar verhuisbedrijf Betrouwbare verhuizer gezocht? Ze zijn er niet alleen om u van plaats naar plaats te brengen. Ze kunnen u helpen potentiële problemen te identificeren voordat...
- Een telefoonservice Voor een telefoonservice, is FreeVoice Antwoordservice de beste plek om te zijn. Al meer dan 12,5 jaar lang zijn wij dé partner als het gaat...